4. 4. 2017
Mainstreamová média umírají na západě i u nás.
Vliv mainstremových médií v Británii rychle klesá. Asi nejlepším důkazem je průměrných věk jejich diváků. Průměrný věk diváka BBC 1 je 61 let, pro BBC 2 to je 62 let, 60 let pro ITV, 58 let pro Channel 5 a 55 let pro Channel 4.
V USA to není o nic lepší. Průměrný věk diváka Fox News je 68 let. U MSNBC a CNN to je 60 let. Celkový průměr pro televizní stanice je 62-64 let.
Z těchto dat se dá říct, že průměrný divák mainstreamových médií pozvolna umírá. Tištěné noviny v USA jsou na tom stejně špatně.
Podíl lidí co čte noviny v USA
Zdroj: Pew Research Center
42% lidí ve věku 18-24 let četlo v roce 1999 noviny. V roce 2015 tenhle podíl klesl na 16%, Pro věkovou skupinu 25-34 let podíl klesl z 44% na 17%. A pro věkovou skupinu 35-44 let došlo k poklesu z 54% na 21%. Mladé lidi a lidi ve středním věku už tištěné noviny nezajímají.
O nic lépe na tom nejsou mainstreamová média s důvěryhodností. Ta taky prudce klesá.
Důvěryhodnost mainstreamových médií podle věku v USA
U důležité věkové skupiny 18-49 let došlo k poklesu z 55% na 36%. Stejně špatné je to u zisků z reklamy. Ty od roku 2000 doslova padají.
Zisky z reklamy u tištěných novin očištěné o inflaci v USA
Zdroj: The Economic Collapse
V České republice dochází taky k prudkému poklesu důvěry.
Nedůvěra k médiím podle věku v ČR.
Zdroj: Interaktivní rozhlas
Výsledky ukazují na prudký pokles důvěry zejména u nejmladší sledované skupiny, tedy 18-29 let. Před třinácti lety médiím nevěřilo 18% těchto mladých dospělých, loni to už byla nadpoloviční většina. Katastrofální pokles důvěryhodnosti můžeme vidět taky u české televize. Jak psal Lubomír Vylíčil :
„Průzkum hodnotil, nakolik považuje divák, čtenář a posluchač informace z toho kterého media za objektivní a nestranné. V tomto klání obdržela česká televize, pěkných 19,8% (rok 2014). Koncem roku 2010 prováděla tatáž agentura SANEP ve spolupráci s mediální analytičkou Irenou Ryšánkovou průzkum důvěryhodnosti medií. Česká televize v něm dosáhla na 88,3%. A ze skoro devadesáti procent na necelých dvacet za čtyři roky, to už je nějaký tobogán! “
Taky dochází k prudkému poklesu prodejnosti. Například v roce 2007 se denně prodalo 315 tisíc kusů MF Dnes, v roce 2011 pouze 203 tisíc a v roce 2016 to bylo už jenom 124 tisíc – teda pokles o 60% od roku 2007. Podobný trend můžeme najít i u dalších tištěných médií.
Prodej tištěných médií v ČR
Zdroj: ABC ČR
Proč dochází k tak obrovskému poklesu prodeje a čtenosti? Důvody jsou podle mě dva. V dobách před internetem nebylo lehké šířit zprávy do celého světa. Kdo to chtěl, musel si založit vlastní noviny, nebo televizi – teda vstupní náklady byly obrovské. Dnes si může každý člověk založit blog, nebo youtube kanál a šířit tak zprávy do celého světa. Bariéry vstupu jsou téměř nulové. Zdrojů informací je dnes obrovské množství a jsou extrémně decentralizované. Mainstreamová média tak čelí obrovské konkurenci a i kdyby odváděli kvalitní práci tak by jejich prodeje a čtenost nejspíš klesala. A tím přicházíme k druhému důvodu. Kvalita mainstreamových médií prudce padá. Marián Kechlibar to vysvětluje takhle:
„Tisk se během posledních deseti let dostal do smrtelné spirály. Menší prodejnost znamená menší tržby, tudíž méně peněz na výplaty. Kvalitní lidé odcházejí. Tím se zhoršuje kvalita obsahu. To vede k dalšímu zmenšení prodejů a tržeb. Pak už i průměrní lidé odcházejí. Kvalita obsahu míří kamsi pod hladinu. Prodeje se zmenšují. Podprůměrní lidé začínají odcházet. V prázdné redakci zbývají pavouci v rozích, Oldřich Mánert a Luboš Palata.“
Dále ve většině redakcích dominují radikální socialisté a neomarxisté, kteří síří do světa názorovou monokulturu. Tyhle názory často jsou často úplně odtržené od reality a nemají nic společného s tím, co zažívají běžní lidé každý den. Právě tihle lidé volají po cenzuře alternativních médií a internetu. Vědí, že krachují a požadují od vlád, aby je ochránila před konkurencí.
Mike
Zdroje:
http://www.journalism.org/media-indicators/newspapers-daily-readership-by-age/
https://www.infowars.com/new-figures-prove-the-mainstream-medias-audience-is-literally-dying/
Evropa je nejlepší užitečný idiot Číňanů
Migrační pakt je ohromným nákladem členství ČR v EU s dalekosáhlými důsledky
V noci se bitcoin zlomově „rozpůlil“. Co to znamená pro jeho další cenový vývoj?
Macronova výzva k příměří na olympijských hrách má zlatou medaili za západní cynismus
Pokud vláda nepřesvědčí lidi, že se mají dobře, neuspěje. Okamurův potenciál sežere Babiš
Jaká slovní hříčka napadla Tali po cestě do DVTV? #shorts
Lidé z vesnice brzy snadno koupí ojeté elektroauto z Německa, spalováky už nebudou nikoho zajímat
Írán zaútočil na Izrael - demokratická ocel v akci
Ladislav Větvička 2. díl: Náznak, že by Gruzie vstoupila do NATO, může být rozbuškou její likvidace
Filip Turek | Přísně tajné #75
§§§ Důležité upozornění: Diskuse pod články na webu epshark.cz reflektuje ústavní právo na svobodu slova a není v zásadě moderována. Každý diskutující tak nese osobní zodpovědnost za jím zveřejněné názory, které jsou někdy i v přímém rozporu s názory redakce, případně když nejsou relevantní se zněním zákona.§§§